Sloboda, bola ďalšia téma, ktorej sme venovali pozornosť počas našej ďalšej návštevy v nemocnici. Túto tému vystihla kniha s názvom Adamko: zachránené prasiatko od autorky L. Crawfordovej, v ktorej bola opísaná sloboda a jej dôležitosť v našom živote. Deti vyrozprávali, čo všetko pre nich znamená sloboda, ako ju vnímajú vo svojich životoch a spoločne si pomocou vhodných asociácií vytvorili myšlienkovú mapu. Neskôr pomenovali základné hodnoty, aby ich vedeli rozpoznať v bežnom živote.
Následne si vyskúšali „blackout poetry“, čo je laicky povedané tvorba z tvorby niekoho iného. Dôležitým prvkom je hľadanie zmyslu v texte. Deti postupovali pomocou štyroch základných pravidiel blackout poetry. Po vhodnom výbere si text prečítali, zvolili si prvé začiatočné slovo, od ktorého sa odvíjal ich ďalší výber slov a následne mazali celý zvyšný text. Všetkým deťom sa podarilo vytvoriť zaujímavý text. Deti prišli na to, že sa dá ľahko vytvoriť dielo aj bez umeleckého literárneho talentu a veľmi ich to bavilo. Cieľom bolo nájsť nový príbeh, vetu, myšlienku a zmysluplne tráviť svoj čas.
Pri ďalšej aktivite na podporu čitateľskej gramotnosti sa zabavili najmä mladšie deti, tie staršie boli ich pomocnou silou. Úlohou detí bolo vytvoriť a prerozprávať dva príbehy pomocou dejových kartičiek. Zvolené príbehy boli rozprávky O troch prasiatkach a O červenej čiapočke. Deti dokázali pekne pracovať v skupine s dejovými kartičkami a správne odpovedať na otázky k vytvoreným príbehom. Našu návštevu v nemocnici sme ukončili aktivitou o rôznych povolaniach, ako sú lekár, poštár, veterinár, policajt a ku ktorým mali priradiť jednotlivé vhodné obrázky.


Ing. Michaela Pastorková
knihovníčka